> ביסקוטי שוקולד צ'יפס-קינמון | Morcake

20 בפברואר 2010

ביסקוטי שוקולד צ'יפס-קינמון

כשלומדים למבחן, כל מה שהוא לא הסיכומים בקלסר נהיה פתאום נורא מעניין וחשוב. גשם חזק יורד בחוץ? חייבים לרוץ לחלון ולבהות במשך עשר דקות, בכל זאת מדובר בתופעת טבע נדירה ביותר. ביום רגיל הייתם נמנעים משיחות על פוליטיקה בכל מחיר? זה הזמן לדיון סוער במהלכו תוכלו להגן על כל הדעות שאין לכם. וכדי למלא את החורים, תמיד אפשר לראות מה התחדש בפייסבוק מאז הבדיקה האחרונה, לפני ארבע דקות.
יש מעט מאד הפסקות לגיטימיות, כאלה שלא גוררות ייסורי מצפון מיידיים (לא מסיבות אקדמיות, בכל אופן). העיקרית שאני יכולה לחשוב עליה היא כל קומבינציה שהיא של מזון ו/או שתיה - בקיצור, הפסקה שתחילתה במטבח. באופן אישי, כבר שלוש שנים שכל פגישת לימודים שלי מתנהלת לפי השגרה הבאה: אחרי הקפה של הבוקר, מתחילים לספור את השעות עד ארוחת הצהריים ומרגע סיום האוכל, עוברים לחשב כמה זמן נשאר עד להפסקת הקפה.

ומה המטרה של כל המונולוג הזה, פרט להתמרמרות על החיים הסטודנטיאליים ושלל רחמים עצמיים? אין.
סתם, יש - הכירו את הביסקוטי, העוגיה האולטימטיבית לטבילה בכוס משקה חם (עם כל הכבוד לפתי בר - ויש מלא כבוד!).
אז קדימה, בהפסקה הבאה שלכם - טבלו עוגיה או שתיים בכוס הקפה (גם תה הולך), ותראו איך מיד לאחר מכן תתמלאו אנרגיה ותחזרו ללמוד/לעבוד בשצף קצף. או לחילופין, תמצאו את עצמכם שרועים על הספה באפיסת כוחות. אבל גם זה בסדר, לא?


***
ביסקוטי שוקולד צ'יפס-קינמון
מקור המתכון: "סודות מתוקים" של קרין גורן, עם מעט שינויים שלי

כמות: איך, איך שכחתי לספור? מזל שיש תמונות.. שתי כיכרות שהפכו ל-38 עוגיות, מסתבר (כן, ספרתי בתמונה)

מצרכים:
1/2 2 כוסות קמח לבן (350 ג')
1 כפית אבקת אפיה
1/2 כפית אבקת סודה לשתיה
1/2 כפית מלח
1/4 כפית קינמון (לא חובה, אבל אז אל תספרו לכולם שהכנתם ביסקוטי שוקולד צ'יפס-קינמון, כי זה פשוט יהיה שקר)
3 ביצים
1 כוס סוכר לבן (200 ג')
2 שקיות סוכר וניל
2 כפות ליקר (או חלב) - אני השתמשתי בפרנג'ליקו
שוקולד קצוץ/שוקולד צ'יפס כרצונכם - אני השתמשתי ב-100 ג' שוקולד חלב, 50 ג' שוקולד מריר וכמה שוקולד צ'יפס גלמודים שמצאתי במקרר. הנה, תראו:


אופן ההכנה:
1. מחממים תנור ל-170 מעלות.
2. מנפים יחד בקערה את החומרים היבשים: קמח, אבקת אפיה, סודה לשתיה, מלח וקינמון.
3. בקערה שניה טורפים את הביצים עם סוכר, סוכר וניל וליקר.
4. יוצקים את הנוזלים לקערת היבשים ומערבבים רק עד לקבלת בצק אחיד ודביק מאד.


5. מערבבים פנימה את השוקולד.


6. בידיים רטובות יוצרים מהבצק שני "נקניקים" באורך כ-30 ס"מ. מניחים על תבנית מרופדת בנייר אפיה ואופים 30 דקות או עד שהכיכרות זהובות ויציבות למגע אך עדיין רכות ללחיצה (לי זה לקח 24 דקות). מצננים לחלוטין.

הכיכרות לפני                       ואחרי אפיה

7. מחממים מחדש את התנור, הפעם ל-140 מעלות.
8. פורסים בסכין לחם לפרוסות דקות ומניחים על רשת.


9. אופים כ-25 דקות, עד שהעוגיות יבשות לגמרי.
10. מצננים לחלוטין ומגישים עם כוס קפה/תה/שוקו ליד (לחובבי האקסטרים - אפשר לוותר על המשקה החם ולהסתכן בשבירת שן).


הערות/תוספות/שדרוגים:
  • אוקיי, נכון - אז במקור יש בביסקוטי אגוזים, אבל אמא שלי ביקשה בלי, וזה מה שהיא קיבלה. אפשר, במקום השוקולד (או בנוסף) להשתמש באגוזים. שקדים, לוז, פקאן, בערך הכל הולך.
  • בעקרון, קחו את המתכון המקורי ועשו מה שבא לכם - הוסיפו קקאו לבצק ותקבלו ביסקוטי שוקולד, הוסיפו קינמון (כמוני!), קפה, אגוזים כאמור... קיצור, הבנתם את הקטע.
  • חשוב מאד לצנן את העוגיות לאחר האפיה הראשונה ולא לנסות לחתוך מיד, על מנת למנוע התפוררות. אפשר אפילו לאפות את הכיכרות יום מראש ומחרת לפרוס ולאפות אפיה שניה.
  • בואו נדבר רגע על כל עניין הבצק - הוא דביק. מאד. הקטע הזה של ליצור "נקניק" (איכס, בואו פשוט נקרא לזה כיכר מעתה והלאה) קצת מוציא את החשק לחיות, אבל רק לכמה דקות. אני פשוט לקחתי תבנית, ריפדתי בנייר אפיה וניסיתי לסדר עליה גושים-גושים של בצק (דביק, כבר אמרתי?) ולגבש אותם למעין כיכר אחידה בגודלה. וכן, חשוב להרטיב את הידיים, אפילו כמה פעמים במהלך התהליך, כי זה נדבק. טוב, אני קצת מגזימה, זה לא כזה נורא. בכל אופן, אל תיבהלו אם בשלב מסוים חצי מהבצק נמצא בקערה והחצי השני על היד שלכם, בסוף זה יסתדר. ותכל'ס, לא באמת צריך למדוד 30 ס"מ - פשוט צרו שתי כיכרות שייכנסו לתבנית תנור גדולה. 

2 תגובות:

Mrs.Floyd אמר/ה...

אני כבר יומיים קוראת את הבלוג שלך ואת מצחיקה אותי ברמות :) רציתי להתייעץ איתך לגבי קניית מיקסר מה עדיף קנווד או קיטשנ אייד? ראיתי את הפוסט שלך על הקנווד הורוד שהוחלף לצהוב :)) אבל לאחר שעבר זמן מה, על מה את ממליצה?

Mor אמר/ה...

אני מאד מרוצה מהקיי מיקס (קנווד) שלי. גם מהצבע ;-) אבל גם הקיטצ'נאייד אמור להיות סבבה לגמרי. אני יודעת שהוא יותר מגוון מבחינת התוספות שלו (אפשר אפילו לקנות תוסף של מכונת גלידה, זה תמיד נורא הלהיב אותי), אבל הבנתי שיש לו כל מיני חלקים מפלסטיק שעלולים להתחמם ולהתקלקל יותר מהר.
בשורה התחתונה, נראה לי ששניהם מעולים וההבדלים לא כאלה מהותיים.

הוסף רשומת תגובה