> עוגיות אינסטנט פודינג | Morcake

22 בנובמבר 2011

עוגיות אינסטנט פודינג

זוכרים שבתחילת השנה הכנתי עוגיות חמאת בוטנים עם מיליון תוספות, עוגיות הכל כלול, כפי שקראתי להן? לא? רגע, גם לא הכנתם אותן? וואו, הכי באסה לכם, כי העוגיות האלה היו מעולות. קריאה חוזרת של הפוסט גילתה לי שלא מספיק העברתי בזמנו את התלהבותי הרבה מהן, וממש לא סיפרתי לכם עד כמה הן טובות. אז סתם שתדעו, באיחור קטן של עשרה חודשים: העוגיות האלה טובות. מודגש והכל.
למה נזכרתי בעוגיות האלה פתאום, אתם שואלים? כי לא מזמן הכנתי עוגיות דומות. זאת אומרת, לא ממש, אבל על אותו עקרון של "תוספות, רבותיי, תוספות". וכמה שיותר, יותר טוב. למעשה, הכנתי אותן פעמיים בחודשיים האחרונים. ואתם אמורים כבר לדעת שאני לא מכינה הרבה מתכונים יותר מפעם אחת, בטח לא בזמן כל כך קצר. אז רק זה כבר אמור לתת לכם אינדיקציה לזה שגם העוגיות החדשות (אלה שאפיתי עכשיו, לא ההן מינואר) מוצלחות מאד.
הקטע של העוגיות האלה הוא שיש בהן אינסטנט פודינג. אני לא ממש בטוחה מה הוא נותן ולמה הוא טוב, אבל משהו קורה שם במהלך האפיה ומבחינתי הפודינג מתפקד כאבקת קסמים, שהופכת את העוגיות האלה לשוות במיוחד. אז אני עדיין מאמינה בפיות וקוסמים, אז מה. תנו לי. זו נקודת האור בחיי כרגע, אחרי שגיליתי שאין לי את המצרכים הדרושים כדי להסיר את הלק המתקלף מציפורניי, לכן מזה מספר ימים אני נראית כאילו השתתפתי בקרב שריטות עם חתול אלים במיוחד, בו החתול - כמובן - ניצח. ואם אתם חושבים שיכולתי להימנע מהמצב הזה אם רק הייתי סוף סוף קמה, הולכת לסופר פארם וקונה צמר גפן, מה שלא עשיתי עדיין מתוך עצלנות נטו, אז אתם, למעשה, צודקים במאה אחוז.

מה אתם רואים פה? כל מיני דברים טובים. תכף תגלו מה בדיוק

אבל רגע, איך הגעתי שוב לדבר על הלק שלי? למה אתם תמיד מדרדרים אותי לזה?
עוגיות. עוגיות!

דיברנו על הפודינג. הלאה. במתכון המקורי נאמר שצריך להוסיף שתי כוסות של תוספות (טוב, ארבע.. אבל הכנתי חצי כמות). כלשהן. נתנו שם יד חופשית. אז הלכתי על זה עד הסוף. בפעם הראשונה שהכנתי את העוגיות הוספתי קרמל צ'יפס, שברי גליליות (כאלה. רק בלי מילוי, מן הסתם) וקורנפלקס קינמון (כמו זה שהשתמשתי בו כאן, בפוסט שבו השתלטה עלי איזו מפלצת נטולת שינה). בפעם השניה השתמשתי באותם הדברים, אך הפעם בקורנפלקס שקדים ופקאן (שני סוגים שונים. תראו תמונה תכף) וגם.. מוכנים? קרקרים. כן! אתם יודעים כבר מה אני חושבת על מתוק ומלוח ביחד, נכון? רק דברים טובים, בעקרון.




כל הדברים האלה בפנים אולי נשמעים לכם כמו בלאגן, אבל זה טוב. מאד. המתוק, המלוח, הרכות היחסית של העוגיה לעומת הקריספיות של הקרקרים והקורנפלקס.. כן כן כן. אתם רוצים להכין את העוגיות האלה. אתם צריכים לאכול את העוגיות האלה.

לסיום, אני לא רוצה למצוא את עצמי עשרה חודשים מהיום חושבת "איך לא אמרתי להם שהעוגיות האלה הן משהו שהם רוצים להכין ולאכול בהקדם האפשרי", אז אני אומר את זה עוד פעם אחת: העוגיות. האלה. טעימות. לא מאמינים לי? אז בואו תשמעו מה הן עושות לאנשים: קחו אותי, לדוגמא. אני ממש ניסיתי להתאפק ולשלוט בעצמי.

אז אכלתי שלוש וחצי עוגיות. הייתי אוכלת עוד, אבל הן נגמרו.

***
עוגיות אינסטנט פודינג
מקור המתכון: הבלוג Sunday Baker, אבל הכנתי רק חצי כמות ממה שמופיע במתכון, לכן שיניתי בהתאם, וזה מה שאתם רואים כאן. אם אתם מכינים כמות לכל האנשים שאתם מכירים בעולם כולו, לכו על הכמות המקורית.

כמות: 43-44 עוגיות. לפי המתכון המקורי אמורות לצאת 48, כנראה. מן הסתם, זה גם תלוי בגודל העוגיות שלכם.

מצרכים:
1/4 2 כוסות קמח לבן
1 כפית אבקת סודה לשתיה
1/2 כפית מלח (לא חובה. תוספת שלי)
150 ג' חמאה רכה, חתוכה לקוביות
3/4 כוס סוכר חום (אני השתמשתי בכהה)
1/4 כוס סוכר לבן
1 חבילה אינסטנט פודינג וניל (80 ג')
2 ביצים, בטמפרטורת החדר
1 כפית תמצית וניל (או לפי העין)
2 כוסות תוספות (אני השתמשתי בחצי כוס קרמל צ'יפס, שלוש גליליות ארוכות מפוררות, חצי כוס קורנפלקס - קינמון/שקדים/פקאן/מה שבא לכם, ובפעם השניה גם שלושה קרקרים שבורים לחתיכות)

אופן ההכנה:
1. מחממים תנור ל-180 מעלות ומרפדים תבנית גדולה בנייר אפיה.
2. מערבבים קמח, סודה ומלח בקערה ומניחים בצד.
3. מניחים בקערת המיקסר חמאה ושני סוכר. מחברים את וו הגיטרה ומערבבים עד לקבלת תערובת קרמית, בערך שתי דקות.
4. מוסיפים אינסטנט פודינג ומערבבים היטב עד לקבלת תערובת אחידה.
5. מוסיפים ביצים ותמצית וניל וממשיכים לערבב עד לקבלת תערובת חלקה, למשך מספר שניות, גג חצי דקה.
6. מוסיפים את תערובת הקמח ומערבבים, עד שהקמח מוטמע בתערובת. לי זה לקח כדקה.


7. מוסיפים את התוספות ומערבבים - אפשר ידנית, בעזרת מרית, או לחילופין לעשות את מה שאני עשיתי: פשוט מפעילים את המיקסר על מהירות נמוכה מאד.


8. בעזרת כף/כפית מרווחים תלוליות בצק על התבנית (לחילופין, אפשר להשתמש בכף גלידה קפיצית. בינינו, הכי כיף) ואופים למשך 8-12 דקות, עד שהעוגיות מזהיבות. אני אפיתי את מלוא 12 הדקות, בפעם השניה אפילו 13 (בטעות, פשוט שטפתי כלים ולא הספקתי להוציא בזמן).


9. מצננים בתבנית למשך מספר דקות ומעבירים לרשת לצינון מלא.


הערות/תוספות/שדרוגים:
  • בעקרון, ההערה היחידה שלי היא לגבי התוספות. סיפרתי לכם במה אני השתמשתי, עכשיו אני רוצה שתכינו אתם ותספרו לי במה אתם השתמשתם. במתכון המקורי, למשל, השתמשתו בסניקרס קצוצים על חלק מהבצק ושילוב של ריבת חלב צ'יפס ושוקולד צ'יפס. אז כן.. שוקולד, צ'יפס מכל מיני סוגים (לא הצ'יפס שאוכלים יחד עם המבורגר. בעצם... הממ. רעיון), קורנפלקס, קרקרים, שברי עוגיות, ביסקוויטים, קוקוס, אגוזים. אני סומכת עליכם. אתם תדעו כבר מה לעשות. 
  • אווו מה דעתכם על בייגלה? ביסלי? במבה? כן, נראה לי שזה מה שאתם רוצים להוסיף במקום קרקרים, בתור תוספת מלוחה.
  • אה, בעצם נזכרתי בעוד משהו. בפעם הראשונה השתמשתי בטעות בקמח תופח במקום קמח רגיל. אמנם עברו חודשיים, אז אני לא יודעת להשוות בדיוק בין שתי הגרסאות, אבל איכשהו זכור לי שדווקא הטעות הזו היתה מוצלחת ושהעדפתי את גירסת הקמח התופח. לא שיש לי משהו נגד הקמח הרגיל, חלילה. אני רק אומרת, שלא יקרה כלום אם תכינו את העוגיות עם קמח תופח, או עם קמח רגיל + אבקת אפיה. לשיקולכם :-)
  • טוב, אני לא מרגישה הכי הכי טוב בעולם, אז אני חוזרת לרחם קצת על עצמי. ממש לא משהו היסטרי, אבל אם אתם מרגישים שגם לכם בא לרחם עלי, זה בסדר גמור מבחינתי. שוב - לשיקולכם.

אם אומר לכם שהצל המטופש הגיע בילט אין, שהוא חלק מהעוגיה, ושלכישורי הצילום המביכים שלי אין שום קשר..
תאמינו לי?

5 תגובות:

Taltul אמר/ה...

יאמי זה נראה מצויין!!
הכנתי עוגיות עם פודינג וניל וזה נותן להן רכות מטורפת ומרקם נעים כזה!
אוהבת עוגיות גדושות בתוספות!

דנה אמר/ה...

טוב תקשיבי בחורה, את לא חוקית.
ישר הלכתי להכין. אבל לא את אלה - את הכל כלול. ובסגנון צ'אבי האבי ווית' בנפיטס (קמח תופח שוקולד וקוואקר חוץ מהחמאת בוטנים שוקולד צ'יפס ובייגלה). יצא מעולה.

Winnie אמר/ה...

הן ניראות נהדר, ואני מאד שמחה שפירסמת את הרשומה הזאת.
יש לי מתכון בתכנון לעוגיות שוקולד צי'פס עם פודינג כבר הרבה זמןף והרשומה שלך רק ממריצה אותי בכיוון.

רעיון התוספות הוא מגניבבבבבבבב

Maayan Tal אמר/ה...

היי מור!! אני כבר מלא זמן קוראת את הבלוג שלך ונהנהת מכל רגע- גם מהמתכונים וגם מהכתיבה :))
הכנתי את העוגיות והוספתי שוקו צ'יפס+שברי בקסוויט לוטוס+עדשי שוקולד צבעוניים+אגוזי פקאן= עוגיות מטורפותתתתתת בקטע טוב כמובן :))
אז תודה :) ותמשיכי לכתוב!!

אנונימי אמר/ה...

היי שלום!
הכנתי את העוגיות היום עם כוס דלי-פקאן וכוס גרנולת שוקולד. האמת שלא ממש הרגשתי משהו מהם בעוגיות אבל אכלתי רק 2 בינתיים :)
בנוסף יצא לי בצק דיי שונה משלך, שלך נראה יותר רטוב ועיסתי בתמונות ולי יצא ממש גוש בצק. אחרי קירור של חצי שעה במקפיא עשיתי ממנו כדורים יפים ועגולים והעוגיות יצאו גם יפות וגם טעימות... בהחלט מתכון מנצח!

הוסף רשומת תגובה