> "עוגיית" שוקולד צ'יפס בדקה אחת | Morcake

19 בנובמבר 2012

"עוגיית" שוקולד צ'יפס בדקה אחת

היי.


מה שלומכם?

אצלי הכל בסדר, תודה ששאלתם.


תגידו..


זוכרים שהכנתי פעם בראוני בספל?


כן. זה קרה. מצטערת שהזכרתי לכם.

אז היום הכנתי עוגיית שוקולד צ'יפס בספל. טוב, בקערה. 


ומיד באתי לספר לכם.

טל הפנתה את תשומת לבי לעוגיה הזו לפני כמה חודשים. כי היא מכירה אותי ויודעת מה טוב לי. ומה רע לי. הכל במקביל.


והיום החלטתי שזה פשוט צריך לקרות. כי אני אדם בוגר שיכול להחליט שארוחת הערב שלו היא כוס חלב ועוגיית שוקולד צ'יפס בקערה.

עוגיית שוקולד צ'יפס בקערה שלקח לי אחת עשרה דקות להכין* ושישים שניות לאפות. במיקרו. oh yeah.


*אחת עשרה דקות זה המון זמן. אבל הייתי איטית אפילו יחסית לעצמי. וניסיתי לצלם. אבל היה חושך, מה שמסביר את התמונות הגרועות-יותר-מתמיד. אתם יכולים לעשות את זה בהרבה פחות מאחת עשרה דקות. צ'אלנג' אקספטד, יס?

מצב התמונות היה כל כך חמור שלרגע הפעלתי פלאש

אז אממ.. זהו.


אני מבינה את ההלם שלכם מכמה שהפוסט הזה קצר, אבל כשמישהו נותן לכם מתכון לעוגיית שוקולד צ'יפס שאופים במשך דקה אחת, אתם לא שואלים שאלות. אתם קוראים את המתכון פעם אחת, רצים למטבח ולא מסתכלים אחורה.


יש?

***
"עוגיית" שוקולד צ'יפס בדקה אחת
מקור המתכוןPicky Palate, עם שינויים קלים שלי

כמות: "עוגיה" אחת. לבן אדם אחד. אפשר לנסות לחלוק עם עוד מישהו, אבל למה זה טוב? שהמישהו הזה ידאג לעצמו.

מצרכים:
10-15 ג' חמאה רכה
1 כף סוכר לבן
1 כף סוכר חום דמררה
2 כפות ביצה טרופה
1 כף חלב
מעט תמצית וניל
4 כפות קמח לבן
1/4 כפית אבקת סודה לשתיה
1/4 כפית מלח
1 כף שוקולד צ'יפס

אופן ההכנה:
1. מניחים חמאה ושני סוגי סוכר בקערה. מערבבים בעזרת כף. אם החמאה לא ממש רכה ואין לכם סבלנות שהיא תתרכך (אני? אני בכלל לא מדברת מנסיון, למה שתחשבו ככה?), אפשר לפורר אותה לתוך הסוכר ידנית.
2. מוסיפים ביצה, חלב ווניל. מערבבים.
3. מערבבים פנימה קמח, סודה ומלח, ולבסוף גם את השוקולד צ'יפס.
4. מחממים במיקרוגל למשך דקה אחת.
5. נועצים כפית במרכז העוגיה ה-ooey gooey שלכם (סורי, אין לי תיאור טוב יותר), אוכלים ושמחים עד מאד.

הערות/תוספות/שדרוגים:

  • תראו, המרקם הוא לא ממש ממש עוגייתי - משהו בין עוגיה לעוגה לפודינג. אולי אם תאפו עוד עשר-חמש עשרה שניות, העוגיה תתייצב קצת, אבל המרקם האואי-גואי (כן, כתבתי את זה בעברית, מה תעשו לי?) כל כך כיפי.
  • חוץ מהשוקולד צ'יפס, אני הוספתי גם חופן טופי ביטס. לא חובה, ועד כמה שאני יודעת אין להשיג בארץ, אבל זה יופי של שדרוג.
  • אני יודעת מה אתם חושבים, גם אני בדרך כלל בעד שוקולד קצוץ ולא צ'יפס בעוגיות. אבל כל הקטע פה זריזות ושכונה ויאללה בלאגן, אז לגמרי אפשר - וצריך, אם תשאלו אותי - להשתמש בצ'יפס. אין זמן, יורים עליכם.
  • אוי, אולי ההערה האחרונה לא היתה במקום.. לא נורא, ירו אבל כיפת ברזל יירטה, ווהו!
  • ואיך התוצאה הסופית? בדיוק כמו הבראוני ההוא - זה כנראה לא קינוח שיפיל אתכם מהכסא, אבל אם תרשו לי לצטט את עצמי, היישר משיחת פייסבוק שניהלתי לפני שעה בערך: "יחסית לכמה זמן שלוקח להכין, זה אחלה. יופי של ארוחת ערב".
  • וכן, אני ממש מתעקשת על זה שעוגיית שוקולד צ'יפס (יחד עם כוס חלב, לא סתם!) זה ארוחת ערב לגיטימית.
  • אה, ואם היתה לי טיפה אחת של סבלנות, או של משמעת עצמית, חלילה, הייתי מתאפקת, מכינה את העוגיה שוב באור יום ואז מעלה לפה תמונות לפחות סמי ייצוגיות. אבל אני לא. טייק איט אור ליב איט.




אז ה"עוגיה" עצמה היתה ארוחת ערב. ומה לגבי השוקולד צ'יפס שפיזרתי מסביב? מצחיקים אתם.. הם היו הקינוח.

20 תגובות:

טל אמר/ה...

זה נראה יותר טוב מאצלה! עשית לי חשק לנסות.

Ayelet אמר/ה...

בדיוק היום חיפשתי קינוחים של 5 דקות.. כמעט עשיתי את הבראוני בכוס, בסוף הלכתי על פירות מצופים שוקולד..
והעוגיה שלך נראית כל כך גואית, שזה בטוח טעים רצח :-)

עלמה אמר/ה...

מה זה אואי-גואי?

פנפן אמר/ה...

למה רק ארוחת ערב? אני חושבת שזה תופס גם בתור ארוחת בוקר וצהריים.

מורן אמר/ה...

מגניב לגמרי!

נטלי אמר/ה...

טוב, יאמי. ובאמת שכל ארוחה שכוללת שוקולד נמס לא יכולה להיות רעה.

נטלי

jack אמר/ה...

does it come with a box?

mekoopelet אמר/ה...

מממ...יאמי...אבל מה פתאום כוס חלב ועוגיה בכוס זה ארוחת ערב? זה לא בריא, זה לא ירקות (בספל), ברור לגמרי שזה קינוח (ואוכלים אותו אחרי ארוחת ערב, אסור לפספס פה את הסדר...).

מיה אמר/ה...

הי מור, רק גליתי את הבלוג שלך לפני כמה ימים, ואני חייבת להגיד שאת אחת המצחיקות, אם לא ה...
עוד לא הכנתי כלום, אבל כבר הדפסתי את המתכון של הלחם בננות, אז בשאיפה בקרוב.
ויש לי שאלה לסקר פרטי שאני עורכת עם עצמי - יש לך במקרה סוג דם B?

מיה אמר/ה...

ועוד שאלה, איך הצלחת ליצור בלוג שנראה כל כך טוב בבלוגספוט? אני ממש שוברת את הראש (design-in-colors.blogspot.com)

אנונימי אמר/ה...

זה נראה כל כך מגרה..................
יש אפשרות לעשות את זה בלי ביצים?

Brad אמר/ה...

what's in the box???

טושטוש אמר/ה...

מהבוקר שקראתי את המתכון דימיינתי אותי עושה את זה,
ועכשיו באתי ולא הייתה לי ביצה- אבל לא נתתי לזה לעצור אותי :)
יצא ממש טעים (קצת פחות אואי גואי כמו שנראה אצלך בצילום)
ולקח 4 דקות עבודה!!
ו1/4 כפית מלח בשבילי היה קצת יותר מידי
יונסה שוב מחר :)

תודה על מתכון קליל ונהדר!!!

טושטוש אמר/ה...

שוב אני- עכשיו אחרי שאני קוראת את המתכון של בראוני בספל אני רואה שדווקא לזה יש לי את כל המצרכים :)

וגם לעוגיה הזאת צריך בקבוק וחצי מים (נגמר החלב בדיוק...)

לילה טוב :)

Mor אמר/ה...

עלמה, ooey gooey זה.. אואי גואי :-) דביק כזה, לא יודעת להסביר בדיוק. אוף.

מיה, זכית בפרס השאלה המוזרה ביותר שאי פעם שאלו אותי כאן! לא זוכרת איזה סוג דם אני, לדעתי A כלשהו. כמעט בטוח לא B. לגבי העיצוב - קודם כל, תודה. חוץ מזה, אני אשמח לעזור לך במה שאת רוצה. תכתבי לי מייל או משהו. אבל בתנאי שאת עוזרת לי לעצב את הדירה ;-)
(כן, חיטטתי לך קצת בבלוג)

אנונימי/ת, אני כמעט משוכנעת שאפשר להכין בלי ביצה. והנה, בעצם טושטוש כתבה שהיא הכינה ויצא טוב, אז ווהו!

טושטוש, כאמור לעיל - ווהו! שמחה שאהבת. וכן, הכי צריך מלא מלא מים בשביל העוגיה הזאת.

אנונימי אמר/ה...

הייתי משתמשת בזה בשביל לנגב את התחת גואלי פשוט

Mor אמר/ה...

רעיון מעניין ויצירתי, אין ספק, אבל לא עדיף פשוט להשתמש בנייר טואלט? פחות עבודה ולא מצריך חימום במיקרו.
אגב, אני לא רוצה להיות קטנונית, אבל נראה לי שהתכוונת לכתוב "גועלי". עם ע'.

Odelia Baron אמר/ה...

מור את גדולה!

אנונימי אמר/ה...

אני לא כותבת תגובות בד"כ, אבל ממש אהבתי את ההומור שלך. חזק! גם מור קרעה אותי. יישר כוח.

שמרית אמר/ה...

אוי, אני לא אותה אנונימית שכתבה את התגובה המגעילה. פשוט אף אחת מהאפשרויות שהופיעו לי לא התאימה. שמי יערית.

הוסף רשומת תגובה