> שוקטים עם זעתר | Morcake

27 במאי 2013

שוקטים עם זעתר

לפני קרוב לשנה קראתי אצל איה על קרואסון זעתר.


קרואסון זעתר.



זוג מילים שמעולם לא חשבתי לחבר, אבל ברגע שקראתי אותן יחדיו, מיד ידעתי שהן שילוב נהדר. כמו בן וג'רי, או שוקולד וחמאת בוטנים, היה לי ברור שקרואסון וזעתר נועדו זה לזה.



מבלי להכיר את טעמו של קרואסון הזעתר, גמרתי אומר להכין כזה בעצמי בהקדם אפשרי.


מאז עברה, כאמור, כמעט שנה.



אין ספק, מילה שלי היא מילה.


היי!

ואז, באפריל האחרון, כתב גם דיוויד ליבוביץ על קרואסון זעתר.


מיד לאחר פרסום הפוסט, הביע גיל התרגשות רבה בפייסבוק. אני הצטרפתי להתלהבות וסיפרתי לו שכבר מלא מלא זמן אני חולמת על קרואסון כזה, ומהר מאד גם נטלי הצטרפה, נרגשת באותה המידה.

בשלב זה עשה גיל את הדבר ההגיוני היחיד, המעשה המתבקש -- הוא הציע שניפגש שלושתנו ונכין קרואסון זעתר.


לאחר הרמת הכפפה הנ"ל, המשכנו לשוחח במשך מספר שבועות. "אז מתי ניפגש?" "איפה?" "רגע, ומה עוד נכין?"


הממ. מה עוד נכין, באמת?


החלטנו שהנושא שלנו יהיה זעתר.


אל תבינו לא נכון, זה לא שמרגע שהתקבלה ההחלטה, הכל עבר חלק. זעתר זה יופי של דבר בבישול.. פחות באפיה. מה אופים עם זעתר?! זאת אומרת, אוקיי -- פיתה עם זעתר. כן. מה עוד?


אז עשינו את הדבר היחידי שיכולנו לעשות: הדחקנו את הנושא והתעלמנו ממנו כמה שאפשר, כלומר עד לפגישה עצמה. וכך מצאנו את עצמנו ביום שישי בבוקר, בדירה של נטלי, מקפלים חמאה לתוך בצק שמרים לטובת הקרואסונים שלנו (טוב, נטלי קיפלה. גיל צילם. אני עשיתי רעש. מלא רעש), וזורקים כל מיני רעיונות זעתריים לאוויר.


"זורקים" זו מילה גדולה. שום דבר לא באמת נזרק שם. גיל ונטלי ממש התעקשו שנכין משהו שגם אני אוכל לאכול ולא יגעיל אותי, אפילו שאמרתי להם שמבחינתי הם יכולים כל מיני דברים ירקותיים וגבינתיים דוחים, אני פשוט לא אתקרב אליהם.


בסוף - ותודה לגוגל על התמיכה הנפשית המסיבית - הגענו לשלושה (!) מתכונים נוספים. לא שניים, שלושה. כלומר ארבעה בסך הכל.


למה ארבעה?


היתה לנו הרגשה.. תחושה מוקדמת, אם תרצו.. מראש דיברנו על זה שהקרואסונים ישתבשו. שבמקום קרואסון, נקבל קרו-אסון*.


*אנחנו מאד משעשעים. ההומור שלנו לא מטופש כלל וכלל.


וצדקנו. אבל אני מקדימה את המאוחר.



אז אמרנו שבכל זאת נהיה טיפה בנאליים ונכין מעין פיתות עם זעתר. חוץ מזה, נתקלנו במתכון לפופקורן מתובל עם שום וזעתר. בנוסף, החלטנו לעשות טייק מלוח על שוקטים ולהוסיף להם זעתר.


בעקרון קרו כל מיני דברים במהלך היום. החמאה נזלה מהבצק של הקרואסונים. שרפנו כמה גרעיני תירס בעת הכנת הפופקורן. אכלנו בערך שבע פיתות עם זעתר לפני שהחלטנו אם הן מספיק מוצאות חן בעינינו או לא. והשוקטים? הזילוף היה.. מיוחד. אבל אל דאגה, את כל המכוערים אכלנו מהר מהר, כדי שהם לא ישתרבבו בטעות לאיזו תמונה או משהו כזה.

חלילה.


בכל אופן.


הפיתות יצאו אחלה. כאילו פשוטות, אבל לגמרי יש להן קטע. חוץ מלאלה שהוספנו להן גבינה ("הוספנו".. הם הוסיפו, אני ייבבתי בצד). גיל ונטלי אמרו שהגבינה הרסה. ואני אומרת: הלו, גבינה הורסת הכל. בוקר טוב באמת. חוץ מפיצה. גבינה לא הורסת פיצה. אבל אנחנו מעמידים פנים שבפיצה אין גבינה, נכון? אוי, איך בא לי פיצה.


הפופקורן יצא מעולה. אם כי חריף בטירוף, לפחות למישהי כמוני הדוגלת ב"חריף זה לא טעם, זה כאב". אבל אפילו זה לא הפריע לי לאכול עוד ועוד ממנו. אפילו כשכבר רצינו להתעלף מרוב מה שאכלנו, לא הצלחנו לעצור את עצמנו לידו. ואם אתם עושים כרגע פרצוף למחשב או לטלפון שלכם וממלמלים משהו על האירוניה בכך ששלושה בלוגרי אוכל נפגשו ליום אפיה חגיגי ובסוף הדבר הכי מוצלח שהם הכינו הוא פופקורן, אז כן... גם אנחנו שמנו לב לזה. ושועשענו עד מאד.


אבל היי, לפחות הכנו אותו בסיר ולא במיקרו!


והשוקטים.. הורסים. באמת. שוקטים זה תמיד טעים. שוקטים עם זעתר זה טעים.. עם זעתר.


זה הגיוני?


קיצור.


הקרואסונים. הסיבה לשמה התכנסנו. בואו נדבר עליהם.


במהלך היום, לאחר כל כך הרבה מתכונים, הגענו לסוף של הסוף של הזעתר בבית של נטלי. אז החבר הנהדר שלה - שתפקד גם על תקן הבריסטה האישי שלי והכין לי שתי כוסות קפה נהדרות.. תודה, נמרוד! - נשלח למכולת להביא זעתר.


הוא חזר עם קופסא שכתוב עליה "זעתר" אבל עד היום לא לגמרי ברור לנו מה היה שם בפנים.


זה היה.. משונה. מוזעתר.. זוועתר.. הדבר הזה קיבל שמות רבים, שונים ומשונים, כולם בלתי מחמיאים בעליל.


מבחינת המראה, הקרואסונים שלנו יצאו סבירים. בערך. טוב, לא כולם.. האמת היא שכמעט כולם נראו טוב מזווית מסוימת, אבל מעוותים ומקומטים מזווית אחרת. לכל אחד היתה הזווית הטובה שלו (כמו לאנשים, לא? זה הרי ידוע שלכל אדם יש צד טוב וצד פחות טוב). חוץ מאחד, שהיה יפה כמעט מכל הכיוונים. הוא היה הדוגמן שלנו.


למרבה הצער, התוכן שלהם לא פיצה על המראה ה... מיוחד, ולא הצדיק אותו.


טעמנו אחד. הוא הרגיש לנו מוזר. לא היינו בטוחים מה אנחנו חושבים.


אז אכלנו עוד אחד. הטעם החמצמץ והבלתי נעים שהשאיר לנו בפה הקרואסון הראשון רק התעצם, אבל עדיין.. לא רצינו להאמין שזה קורה לנו. וכן רצינו להאמין שזה טעם נרכש.


אז טעמנו שלישי. ורביעי. בסך הכל אכלנו.. חמישה? שישה? לא זוכרת, כנראה שבקופסא מהמכולת ערבבו חצי כמות זעתר עם חצי כמות סמי הזיה, מכאן נובע אובדן הזכרון שלי.

האנשים עם המצלמות האמיתיות

קיצור. בסוף נאלצנו להודות בתבוסה. זה היה... לא נעים. לא נעים בכלל.


הדבר היחיד שרכשנו היתה בחילה קשה.


איזה מזל שהכנו שלושה מתכונים נוספים!


אצל גיל תמצאו פופקורן מתובל עם שום וזעתר.
אצל נטלי - פיתות עם זעתר.
ואני מיד אספר לכם על שוקטים שווים. עם זעתר, דא.

קפה טעים

חוץ מזה, זה היה יום ממש כיפי - חרף העובדה שהגעתי חצי חולה ולמרות הביקורת שהחתולים של נטלי העבירו עלי כל היום. בסיומו נטלי שלחה את גיל ואותי הביתה עם דוגי באגז, אפילו שניסינו להתחמק.. והבטחנו האחד לשניה לשלישית (לאחד. כי זה היה מעגלי) שננסה את כוחנו שוב בקרואסונים עם זעתר.

גיל מצלם תמונות טובות

נטלי מצלמת תמונות טובות

אולי בפעם הבאה אפילו נשקול להשתמש בזעתר אכיל, ולא בזוועה חמצמצה עם אופציה לרעילה.

ורק לי יוצאות תמונות... כאלה.
לזכותי ייאמר שקשה להיות דוגמנית ידיים וצלמת בו זמנית.

***
שוקטים עם זעתר
מקור המתכון: התחלנו מהמתכון של נטלי לשוקטים, ושינו אותו לא מעט כדי להפוך את השוקטים שלנו למלוחים וזעתריים.

כמות: כחמישים שוקטים

מצרכים:
250 ג' מים
3/4 כפית מלח
20 ג' דבש
100 ג' שמן זית
140 ג' קמח לבן
1 כפית זעתר
3-4 ביצים גדולות, טרופות

לקישוט
ביצה טרופה
זעתר
מלח גס

אופן ההכנה:
1. מחממים תנור ל-190 מעלות ומרפדים תבנית גדולה בנייר אפיה.
2. מניחים מים, מלח, דבש ושמן זית בסיר. מבשלים עד לרתיחה.
3. מסירים מהאש, מוסיפים קמח וזעתר וממשיכים לבשל, תוך כדי ערבוב, עד לקבלת בצק אחיד וחלק.
4. מעבירים את הבצק לקערת המיקסר. מחברים וו גיטרה ומעבדים שתיים-שלוש דקות, עד שהוא מתקרר.
5. מוסיפים ביצים בהדרגה, בשלוש-ארבע פעמים, תוך כדי ערבוב. לאחר כל הוספה ממתינים להיטמעות. ייתכן שלא תזדקקו לכל הביצים - הבצק אמור להתקבל גמיש: מניחים מעט בצק בין שתי אצבעות, לוחצים ומפרידים. אם נוצר שפיץ, הבצק מוכן.
6. מעבירים את הבצק המוכן לשק זילוף עם צנתר חלק. מזלפים בתבנית, תוך שמירה על מרווח בין כל תלולית בצק לזו שלידה, כיוון שהשוקטים תופחים באפיה.
7. מברישים בביצה טרופה ומפזרים למעלה זעתר/מלח/זעתר ומלח.
8. אופים 32-37 דקות: לאחר כ-12 דקות פותחים את דלת התנור (בהתחלה לא פותחים בכלל!) ומשאירים אותה מעט פתוחה על ידי הנחת ידית של כף עץ בין התנור לדלת, ולאחר מכן אופים 20-25 דקות נוספות, עד שהשקוטים שחומים ומושלמים.
9. אוכלים הכל בזמן שיא ולא מתחרטים על זה.

הערות/תוספות/שדרוגים:
  • אם לא השתמשתם בכל ארבע הביצים עבור הבצק, אפשר להשתמש בשאריות לטובת הברשת השוקטים.
  • שמתם לב שהשוקטים האלה פרווה? התרגשויות!
  • אני מאד מקווה שמתישהו בעתיד הלא רחוק אחד מאיתנו יוכל לומר -- יש לנו מתכון לקרואסון זעתר עבורכם! stay tuned..


17 תגובות:

נטלי אמר/ה...

כרגיל- הרגת אותי מצחוק ואני לגמרי על הרצפה מרוב שהצחקת אותי :) אני לגמרי חווה את הכל מחדש בקריאה של הפוסט שלך - תענוג!

בפעם הבאה - קרואסונים בלי קיצורי דרך :P
נטלי

גיל אמר/ה...

כמו שנטלי כתבה, תיאור די מדויק (אם כי אפילו עוד יותר מצחיק) של היום הזה, ושל תלאות הזווע-תר.

אבל היה כיף מאוד, וחייבים חווית קרואסונים מתקנת. הפעם אולי אפילו נעזור לנטלי לקפל!

מורן אמר/ה...

מור את קורעת!
ודווקא למרות הקרו-אסון ממש בא לי קוראסון זעתר עכשיו....

אולגה אמר/ה...

מור, כשיש כזו חברה וכזו אוירה, למי באמת איכפת מה יוצא בסוף?? פוסט מצחיק במיוחד, נהניתי :)

avronsharon אמר/ה...

איזה פוסט מעולה צמחיק עד דמעות מזל שטרם שתיתית קפה כך שלא השתנקתי ושפכתי את רובו על המקלדת ...
זוועתר אחד הטובים
והשוקטים יאמי איך בא לי את כל החמישים עכשיו

avronsharon אמר/ה...

אויש נו רואים שטרם שתיתי קפה מתנצלת על כל השגיעים ....

גבריאלה אמר/ה...

תקישיבי את קורעת ברמות קשות. רק עם הפוסטים שלך קורה שאני יושבת לבד עם עצמי וצוחקת בקול רם. את משהו...
השוקטים נראים פצצהההה אשמח להכין. אין לי מיקסר, אם תוכלי לתת הסבר איך להכין את הבצק ידנית זה יעזור מאד. תודה

Bellz אמר/ה...

הפוסטים שלך כרגיל עושים לי טוב על הלב, טוב לדעת שאני לא היחידה ששואפת לאפיות מגניבות וכושלת [לחם בירה, מה חשבתי לעצמי?!]
אבל בחייאת, מור, תקני מצלמה אמיתית! איזו ניקון 1+, או [אפחד לא שומע אותי אומרת את זה] המצלמה המקבילה של קנון. פשוטות להפעלה ומצלמות הרבה יותר איכותי מפלאפון. כי את היצירתיות והקומפוזיציה כבר יש לך, את רק צריכה מצלמה שתחמיא לך
בכל מקרה, תודה לך, שוב D:

עלמה אמר/ה...

אוף טופיק: בתור אחת שאף פעם לא מצלמת כלום (ולא יודעת להחזיק מצלמה) אני לגמרי חושבת שצריך להיות יותר ריספקט לדוגמנות ידיים! זה ממש משימה קשה וצריך להחזיק את היד מלא זמן בזווית לא נוחה, לעיתים תוך כדי שממש, אבל ממש, בא לך לאכול.
אהבתי את הלק, יכול להיות שאני צריכה לנסות משהו כזה בפוסט הבא שלי

פנפן אמר/ה...

לפתוח איתך את הבוקר מפצה על העובדה שזה בוקר. לו הייתי זבוב על הקיר באותו מפגש חיי היו מאושרים. ועכשיו תהרגי אותי, השוקטים נראים מעולים, רק במה אפשר להחליף את הזעתר?

טושטוש אמר/ה...

אני כל פעם נהנת לקרוא את הפוסטים שלך :)
קור-אסון!!! :)

טל אמר/ה...

אוי אתם גדולים
כמה פנינים- זוועתר, קרו-אסון
הרסתם אותי :)

אנונימי אמר/ה...

איזה מזל שביקשתי שישלחו לי משראל זעתר (-:
לא הצלחתי למצוא פה באמריקה הגדולה לה לה (בטח לא יודעת איפה לחפש, אבל בחנויות שמחזיקות כל מיני דברים מישראל לאמצאתי. כשיגיע המשלוחה ננסה.
ואיזה מזל שאכלנו גם אתמול וגם היום בפיצריות (טוב זה בערך הדבר היחיד שהבן שלי אוכל, ככה שאין לנו ממש אפשרויות אחרות כשאנחנו מטיילים .. אחרת בטח עכשיו הייתי בקרייבינג לפיצה.
ע.ג

mekoopelet אמר/ה...

אני לא יודעת....מצד אחד אני לא מתה על זעתר...אבל הקרואסונים, נראים מה זה טוב....אולי הייתי טועמת איזה אחד, או שישה....

Mor אמר/ה...

גבריאלה, אם אין לך מיקסר, פשוט הניחי את הבצק המבושל - לפני הוספת הביצים - בצד עד שהוא יתקרר. כשהוא קר, את יכולה להוסיף את הביצים ולטרוף ידנית. כל התהליך, כולל הקירור, יקח יותר זמן, אבל התוצאה אמורה להיות זהה.

עלמה, לגמרי לק. בתור גרופית נאמנה, אני יכולה לומר כמעט בוודאות שהדבר היחיד שחסר בבלוג שלך זה לק :-)

פני, אי אפשר אי אפשר! רק זעתר!! או.. פשוט בלי. וסתם להכין אותם מלוחים ומגניבים. בעצם לא יודעת, אולי תבלינים אחרים יעבדו. אני סומכת עלייך שתאלתרי משהו.

וכולם כולם, תודה תודה!!

אנונימי אמר/ה...

נראה טעים!
אפשר לוותר על שק הזילוף ולהכין כדורים בידיים?

Mor אמר/ה...

נראה לי קצת בעייתי, האמת. הבצק מאד מאד דביק, יהיה קשה עד בלתי אפשרי לעבוד איתו.
אני משערת שאפשר אולי להשתמש בכפית, כמו שעושים עם עוגיות, אבל כמובן שהמראה יצא פחות אחיד.

הוסף רשומת תגובה