> עוגיות שוקולד צ'יפס מוצדקות | Morcake

26 ביולי 2015

עוגיות שוקולד צ'יפס מוצדקות

הרשו לי לפתוח בהתנצלות:


סליחה.


סליחה על זה שהמתנתי עד עכשיו כדי לפרסם את העוגיות האלה.


הכנתי אותן לפני יותר משלושה שבועות --


למעשה, הכנתי אותן בגירסא מסוימת הרבה קודם. הן היו העוגיות המקוריות איתן ניסיתי להרכיב את הקוקילידות המבולגנות ביותר בהיסטוריה של העולם.  אבל בואו לא נתקטנן.


-- ורק עכשיו אני משתפת אתכם במתכון.


במקום לעשות את הדבר ההגיוני, שזה לעצור הכל באותו הרגע - 


עבודה, משפחה, חברים, חיים, הכל -


ולצלם..


ולכתוב..


ולכתוב..


ולכתוב..


(שמתם לב שאני כותבת קצת הרבה? לא? תיארתי לעצמי שלא)


ובגדול, לצעוק בקולי קולות "רוצו להכין את העוגיות האלה, הן הכי טעימות בעולם, בבקשה בבקשה בבקשה!".


אז לא.


במקום זה, המשכתי עם חיי.


עבודה, משפחה, חברים, חיים, הכל.


וכך עבר כמעט חודש, בסופו נשארתי אני רק עם זכרון מתוק של עוגיות מעולות (טוב, זה שקר. אני די בטוחה שעוד יש לי שתיים-שלוש עוגיות בפריזר), ואתם נשארתם עם כאב ראש די גדול מהפוסטים הקודמים שלי (טוב, תירגעו. עוגת יום ההולדת שלי היתה יפה, והייתי שקטה מהרגיל בפוסט הזה, אז מספיק עם התלונות).


אבל זהו, חברים. אין צורך להמתין עוד.


היום -- היום יש לי מתכון עבורכם.


ועכשיו זה השלב בו אתם מנסים להבין מה נסגר איתי, והאם שוב עלה לי כל הסוכר לראש.


(התשובה היא כן. התשובה היא תמיד כן)


"ראינו את התמונות, מור. ואת הכותרת של הפוסט. עוגיות שוקולד צ'יפס? יאללה. מה את רוצה מהחיים שלנו? את לא המצאת את הגלגל, ואת בטח לא המצאת את עוגיית השוקולד צ'יפס."


נו, אני יודעת שלא. ברור שלא. מי אני, רות גרייבס ווייקפילד?


השוקולד הקצוץ שלי יצא לטיול ברחבי המטבח

"אז מה הסיפור? מה קורה?"


טוב, תירגעו שניה. אתם נשמעים ממש כמו אסף --


"אני לא מבין, את מצלמת את העוגיות? אבל מה מיוחד בהן? נכון, הן מאד מאד טעימות, אבל מה מצדיק פוסט?"


זה, אסף. זה שהן מאד מאד טעימות.


נכון, אין דבר כזה, עוגיות שוקולד צ'יפס מושלמות. באופן כללי, אני לא חושבת שיש מתכון מושלם כלשהו. אתה אוהב את העוגיות דקות וקריספיות, ההיא אוהבת אותן קטנות ושמנמנות, אני אוהבת בכל הצורות והגדלים, ורצוי בכמות גדולה עד כמה שאפשר.


אההההה רגע, אנחנו לא מדברים על העיניים הגדולות והקיבה הגדולה אף יותר שלי. סורי.


קיצור, אין דבר כזה מושלם, כי טעם וריח ואין מה להתווכח.


אבל כן יש עוגיות מאד מאד טעימות. לפחות לדעתי.


עם מרקם מעולה.
עם חמאה חומה.
עם שוקולד קצוץ - צ'אנקס גדולים ושבבים קטנים, ואושר גדול.


הן אפילו הזכירו לי קצת את העוגיות של Levain Bakery, מה שגרם לי להשתעשע ברעיון של לקרוא להן עוגיות שוקולד צ'יפס לוין, אבל לא רציתי להפר זכויות יוצרים של עוגיה אחרת בשם לוין.


בכל אופן, למה אתם צריכים להכין את העוגיות האלה?


כי הן כל כך, אבל כל כך, טובות.


גם אסף, מר "מה מיוחד ומוצדק בהן", עף עליהן, "אבל אני עדיין לא חושב שהן מצדיקות פוסט".


לדעתי, זו עוגיה פחות או יותר מושלמת.


אז לא תנסו? זה מצב של win win מבחינתכם -- או שתסכימו איתי, ותרוויחו מתכון מעולה, או שתחלקו עלי, ותוכלו להתריס בפניי בבוז "פפפפףףףףף לעוגיה הזו את קוראת מושלמת? הכי נסחפת".


אוף, אתם כאלה מתנשאים בפוטנציה. מרגיזים.


אה אה, ואל תגידו שלא בא לכם להכין עוגיות שאחד המרכיבים בהן הוא "1 קוביית קרח".


אתם צריכים להיות מתים מבפנים כדי לא להסתקרן אפילו קצת.


***
עוגיות שוקולד צ'יפס מיוחדות ומוצדקות
מקור המתכון: התבססתי על המתכון הזה ובעיקר על ההסבר הנפלא המלווה אותו.

כמות: כ-16 עוגיות גדולות ושמנמנות למדי (בערך 4 ס"מ לפני האפיה, משהו כמו 6 ס"מ לאחר האפיה). אפשר, כמובן, לאפות אותן גם קטנות יותר, וכך תתקבל כמות גדולה יותר.

מצרכים:
200 ג' חמאה
1 קוביית קרח
280 ג' (2 כוסות) קמח לבן
1/2 כפית אבקת אפיה
1/2 כפית מלח
100 ג' (1/2 כוס) סוכר לבן
1 ביצה גדולה
1 חלמון גדול
1 כפית תמצית וניל
120 ג' (1/2 כוס) סוכר חום כהה
200 ג' שוקולד מריר/חלב, קצוץ גס

אופן ההכנה:
1. מחממים תנור ל-170 מעלות. מחממים תבנית גדולה (עדיף שתיים) בנייר אפיה.
2. מניחים חמאה בסיר קטן. ממיסים על אש בינונית וממשיכים לבשל עד להשחמה, משהו כמו שלוש דקות, תוך כדי טריפה. ברגע שמופיעים גרגרים חומרים בסיר, מסירים מיד מהאש.
3. מעבירים מיד את החמאה החומה לקערה. מוסיפים קוביית קרח ומערבבים היטב. מצננים במקרר למשך כעשרים דקות, עד שהחמאה מצטננת כך שניתן לגעת בה מבלי לשרוף את האצבע (וסליחה מראש על הכוויות שאולי תחטפו על הדרך..).
4. בינתיים מערבבים קמח, אבקת אפיה ומלח בקערה בינונית.
5. מניחים סוכר לבן, ביצה, חלמון ותמצית וניל בקערת המיקסר. מחברים וו בלון ומערבבים על מהירות בינונית-גבוהה עד לקבלת תערובת בהירה ותפוחה למדי, משהו כמו חמש דקות.
6. מוסיפים סוכר חום וחמאה חומה קרה לקערת המיקסר. מחליפים לוו גיטרה ומערבבים על מהירות בינונית למשך כחצי דקה בלבד, עד להיטמעות.
7. עוצרים את פעולת המיקסר, מוסיפים חומרים יבשים בבת אחת ומערבבים על מהירות נמוכה רק עד לקבלת בצק אחיד.
8. מוסיפים שוקולד קצוץ ומקפלים קלות, רק עד לפיזור אחיד - אפשר ידנית, בעזרת לקקן, ואפשר גם על ידי סיבוב-שניים של המיקסר.
9. יוצרים עוגיות בעזרת כף גלידה קפיצית גדולה (או קטנה, וואטאבר) ומניחים בתבנית. שומרים על רווח די גדול בין העוגיות. אופים כ-12 דקות, עד שהעוגיות מזהיבות בצדדים אך עדיין רכות למגע. מוציאים מהתנור, מצננים מספר דקות בתבנית ומעבירים לרשת, לטובת צינון מלא.

הערות/תוספות/שדרוגים:
  • אם רוצים (ורוצים, כמובן), אפשר לפזר מעט מלח ים אטלנטי (הכי פלצני שלי) על כל עוגיה לפני האפיה.
  • לגבי השוקולד, לכו על מה שבא לכם - אפשר גם "להתעצל" ולהשתמש בשוקולד צ'יפס, אבל הכי כיף לקצוץ שוקולד לבד וכך מקבלים גם חתיכות גדולות, גם קטנות, גם בינוניות, גם.. טוב די. אני, אגב, שילבתי בין שוקולד מריר לשוקולד חלב במילוי קרם קוקוס (!) שבמקרה היה לי בבית. כן, במקרה היה לי שוקולד חלב עם קרם קוקוס בבית ולא אכלתי את כולו סתם ככה. לא יודעת מי אני בכלל.
  • כמו תמיד, טכנית אפשר לוותר על השחמת החמאה ולהסתפק בהמסתה, אבל בבקשה בבקשה אל תעשו את זה. החמאה החומה כל כך מוסיפה לטעם. בבקשה.
  • ואם אתם תוהים לגבי קוביית הקרח, ובאופן כללי לגבי הכימיה מאחורי העוגיות האלה -- תקראו את זה. סופר מעניין וכנראה יעזור לכם להרכיב את עוגיית החלומות שלכם.


תגידו, את הלהיט הגדול של הקיץ, "קיצוצים", כבר שמעתם? לא? כנסו כנסו.


13 תגובות:

נטלי אמר/ה...

רוצה מאוד.

אנונימי אמר/ה...

נראה מעולה וטעים כמו תמיד,
כיף לקרוא והתמונות מקסימות.
רק אוסיף שרצוי לסנן את החמאה האגוזית (החמאה החומה) לאחר הורדה מהאש.
אנסה את המתכון.
תודה רבה לך

Liron McLey אמר/ה...

נראות מעולה !!
:)

שחף פפו אמר/ה...

גמני הכנתי אותן כבר כמה פעמים!! הן מטריפוווווות! לגמרי שוות פוסט ואת ההשקעה =)

אנונימי אמר/ה...

הכנתי הן מעולות מעולות
הוספתי גם נטיפים של חמאת בוטנים ויצא טעים.
תודה רבה שבוע טוב

אנונימי אמר/ה...

מתכון מצוין!!
הכנסתי שוקולד חלב קצוץ, שוקולד מריר קצוץ ומיני עדשים. מעולה!!

אנונימי אמר/ה...

מתכון מדהים!
לא הכנתי אף פעם עוגיות כאלה מעולות! ((:
דומות מאוד ללוויין (כייף וטעים לעשות עוגיות ענקיות כמו שלהם)

Unknown אמר/ה...

ניסית לתת לבצק לנוח לילה במקרר כמו שהבחור במאמר כתב ?

Mor אמר/ה...

איזה כיף שכולם אוהבים!

לגבי מנוחה של הבצק במקרר - לא ניסיתי. אין לי מספיק סבלנות, אבל זה בטוח עוזר להעמקת הטעמים וכל זה.

ניר אמר/ה...

אכן מהמוצדקות. ממש מוצלחות. הכנתי עם קמח לחם, אגב.

Tami אמר/ה...

ניסיתי את העוגיות אתמול פעם ראשונה - קרה לי משהו מאוד מוזר. זו לא פעם ראשונה שאני משחימה חמאה, אבל החמאה אתמול פשוט לא השחימה. זו הייתה חמאה של ויליפוד (מגיע באריזה מוזהבת של 250 גרם), המסתי על חום בינוני לפחות רבע שעה - והחמאה פשוט לא השחימה, מאוד מוזר. החלטתי להמשיך עם המתכון בכל מקרה.
לא היה ברור לי מה צריך לקרות לחמאה במקרר - הייתי אמורה לחכות שהיא תתמצק? כי אני חיכיתי רק עד שתהיה בטמפ' פושרת, עדיין נוזלית.
בסופו של דבר יצאו עוגיות נחמדות, אבל כנראה שאם אין חמאה חומה פספסתי את הפואנטה של הטעם, ולגבי הצורה - שלי כמעט ולא השתתחו, נשארו שמנמנות בצורה של הכף גלידה.

Mor אמר/ה...

היי תמי, בלי החמאה החומה העוגיות אכן יוצאות "סתם" עוגיות שוקולד צ'יפס (בינינו, זה אף פעם לא באמת דבר רע). לא יודעת למה החמאה לא השחימה לך, מוזר.. גם לי לוקח זמן לפעמים, אבל בסוף היא מגיעה לגוון זהוב לפחות.
בכל אופן, החמאה לא ממש עמורה להתמצק במקרר, היא אמורה עדיין להיות נוזלית אבל לא חמה למגע. שימי לב שאופן ההכנה שונה חיסית לעוגיות "רגילות, כלומר לא מקרימים את החמאה עם הסוכר בעזרת וו גיטרה, אלא מקציפים ביצים וסוכר עם וו בלון, ורק אז מוסיפים את החמאה. לכן אין צורך שהיא תתמצק, היא צריכה להיות נוזלית. המטרה של ההמסה היא כדי להשחים אותה ולתת לעוגיות טעם אגוזי-קרמלי.
מקווה שתנסי שוב והחמאה תשתף איתך פעולה ותשחים הפעם!

May Druyan אמר/ה...

יצא אכן מושלם! אנחנו עשינו עם חבילת שוקולד מריר של 60% ועם שוקולד ריטר עם קוקוס ויצא להיט!! אני מניחה שזה תלוי בתנור, אבל אצלנו כמות הזמן שהיה צריך לעשןת כנראה היה טיפה יותר מדי.. אמנם זה לא הרס את העוגיות. תהייה שעלתה במהלך האפייה: האם התנור צריך להיות על טורבו או שלא?
בכל אופן מתכון מושלם תודה רבה!

הוסף רשומת תגובה