> עוגת סניקרדודלס | Morcake

18 ביולי 2017

עוגת סניקרדודלס

לפני שבוע וחצי-שבועיים כזה, פתאום שמתי לב שיום ההולדת שלי מתקרב.


זאת אומרת, זה לא בדיוק שלא ידעתי, פשוט לא ממש השקעתי בזה ביום ההולדת שלי יותר מדי מחשבה השנה, כי היו לי כמה דברים אחרים על הראש.

בכל אופן.

החלטתי שאני צריכה להכין לעצמי עוגה, כמובן, כי זה מה שעושים בימי הולדת.


אבל קרה משהו מוזר השנה --

לא התחשק לי להכין עוגת שכבות. לא רציתי שוקולד, לא קרמים, לא סוכריות.


בעצם, לא ממש הצלחתי לחשוב על אף עוגה שממש התחשק לי להכין. ולאכול.

(מי אני?!)


היות שאין אין אין חגיגה בלי בלי בלי בלי עוגה, הכרחתי את עצמי לחשוב עוד קצת. אולי משהו פירותי?

לא מצאתי שום דבר פירותי שבא לי עליו.


ואז הגעתי לזה:

קינמון. אני אכין לעצמי עוגת קינמון.

ליתר דיוק, עוגת סניקרדודלס.

(זוכרים שהכנתי פעם עוגיות סניקרדודלס? אז כזה. רק בעוגה. בערך)


לרגע התלבטתי --

כן, מור? "סתם" עוגה בחושה עם מלא מלא מלא קינמון?

בלי שכבות? איפה השוקולד? מה עם הקרמים? לפחות תוסיפי סוכריות!

אבל אז החלטתי לשים בצד את כל המחשבות האלה וללכת עם האמת שלי, עם האמת הבחושה, המתוקה והקינמונית שלי.


אז הכנתי לעצמי עוגת סניקרדודלס, כלומר עוגת קינמון חד שכבתית, די נמוכה, רכה רכה רכה, מצופה בחמאה מומסת ובהמון סוכר קינמון.

עוגה פשוטה. עוגה שהפכה לארוחת הבוקר שלי להמשך השבוע. עוגה שהולכת מעולה עם הקפה של הבוקר, או זה של אחר הצהריים.

כנראה לא עוגה שתכסו בנרות ותכינו למסיבת יום הולדת מטורפת...

אבל בדיוק העוגה שרציתי להכין לעצמי ליום ההולדת.


או לשבוע שלפני יום ההולדת.

כן, היא מתוקה. מאד. יש אפילו מי שיגיד (אסף) שמתוקה מדי.

אבל בעיני היא מושלמת כמו שהיא (באמת שהמרקם שלה הוא בגדר חלום).

ואני ילדת יום ההולדת. אז היום אני מחליטה.

(טוב, על מי אנחנו עובדים? זה הבלוג שלי -- אני תמיד מחליטה **צחוק מרושע**)


בקיצור: יום הולדת שמח לי! ויום סניקרדודלי לכולכם!

***
עוגת סניקרדודלס
מקור המתכוןעוגת הווניל הנצחית שלי היתה ההשראה והבסיס גם למתכון הזה (כמו לתשעים אחוז מהמתכונים בבלוג).

כמות: עוגה אחת בקוטר 20 ס"מ -- אפשר להכין עוגה מעט גבוהה יותר בקוטר 18 ס"מ. לא הייתי מכינה את העוגה בתבנית גדולה יותר, כי היא תצא מאד נמוכה.

מצרכים:
100 ג' חמאה רכה
150 ג' (3/4 כוס) סוכר חום דמררה
2 ביצים גדולות
140 ג' (1 כוס) קמח לבן
35 ג' (1/4 כוס) קורנפלור
1/2 כפית אבקת אפיה
1/4 כפית מלח
1/2 כפית קינמון טחון
120 מ"ל (1/2 כוס) חלב

לציפוי
50 ג' חמאה מומסת
100 ג' (1/2 כוס) סוכר לבן
1 כפית קינמון טחון

אופן ההכנה:
1. מחממים תנור ל-180 מעלות. מרפדים תבנית עגולה בגודל הרצוי בנייר אפיה.
2. מניחים חמאה וסוכר חום בקערת המיקסר. מחברים וו גיטרה ומקרימים היטב על מהירות בינונית למשך שלוש-חמש דקות, עד לקבלת תערובת בהירה ותפוחה.
3. מוסיפים ביצים, אחת אחת, ומערבבים היטב בין הוספה להוספה, עד להיטמעות.
4. בינתיים מערבבים בקערה קטנה קמח, קורנפלור, אבקת אפיה ומלח.
5. מנמיכים את מהירות המיקסר ומוסיפים חומרים יבשים וחלב לסירוגין: מתחילים בשליש מהיבשים, לאחר מכן חצי מהחלב, שליש נוסף מהיבשים, שאר החלב ושאר היבשים. מערבבים קלות בין הוספה להוספה, ולבסוף מערבבים רק עד לקבלת בלילה אחידה.
6. יוצקים את הבלילה לתבנית ומיישרים לשכבה אחידה בעזרת לקקן.  אופים 20-25 דקות (לי הספיקו 21 דקות), עד שהעוגה מזהיבה, מתייצבת וקיסם הננעץ במרכזה יוצא יבש, או עם מעט פירורים לחים עליו. מצננים.
7. מחלצים את העוגה מהתבנית ומברישים את הדפנות בחמאה מומסת.
8. מערבבים סוכר וקינמון ומניחים בצלחת הגדולה מקוטר העוגה (או בתבנית גדולה). מעמידים את העוגה על צדה ומגלגלים בסוכר הקינמון, כך שהדפנות כולן מצופות.
9. מניחים את העוגה על צלחת הגשה. מברישים את חלקה העליון בחמאה המומסת וזורים סוכר קינמון, כך שלבסוף כל העוגה מצופה.

הערות/תוספות/שדרוגים:
  • סביר להניח שיישארו לכם שאריות מהחמאה המומסת וסוכר הקינמון של הציפוי, אבל עדיף שיהיה קצת יותר מדי מאשר קצת קצת מדי.
  • עקרונית, אפשר לוותר על הציפוי ולקבל עוגת קינמון נהדרת כמו שהיא, מן הסתם הרבה פחות מתוקה, אבל אז זה כבר לא סניקרדודלס! ולא יהיה לכם ציפוי סוכרי-קינמוני-מתפצפץ כיפי :-(
  • אם מתחשק לכם מאפינס סניקרדודלס, אפשר לחלק את הבלילה לתבנית שקעים ולצפות כל מאפין בחמאה המומסת ובסוכר הקינמון לאחר האפיה. זמן האפיה יתקצר - קשה לומר כמה בדיוק, תלוי בגודל המאפינס שלכם.


אז נסגור על זה שמתנת יום ההולדת שלכם אלי תהיה זה שתכינו את העוגה הזו בבית כדי לחגוג יחד איתי? YAY, תודה :-)

***
פוסט זה נכתב לפני שבוע בדיוק, פלוס כמה שעות, תוך כדי מה שהתגלה כהתחלה של צירים. מפה לשם, תראו איזו מתנת יום הולדת שווה סידרתי לעצמי.


27 תגובות:

נטלי אמר/ה...

♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥

רבבה אמר/ה...

אעעעעעע

shvitaitalkit אמר/ה...

מזל טוב מותק, אבל למה קינמון למען השם, למה?!

Lital Segal אמר/ה...

איזה יופי.
בשעה טובה.תהנו הרבה הרבה הרבה...

ליאת נ אמר/ה...

מזל טוב כפול!!!

מיכל אמר/ה...

מזל טוב! איזה כיף!
הרבה נחת ולילות שקטים...

talya ovadia אמר/ה...

מזל טוב כפול! ❤

פנפן אמר/ה...

מזל טוב כפול מותק

GILI אמר/ה...

כשגילגלתי את העכבר למטה לאט לאט כדי לקרוא את הפוסט נעתקה נשימתי כשהגעתי לתמונה של המתנה הכי שווה בעולם.
בשעה טובה ומוצלחת הכייף האמיתי מתחיל עכשיו!! מניסיון..

סיסי אמר/ה...

אני לא מאלה שמגיבות, למרות שאני עוקבת אחר הבלוג שלך.
אבל למראה התמונה האחרונה, לא יכולתי לעצור את עצמי.....
זו המתנה ב-הא הידיעה.
מזל טוב הרבה נחת, ובעיקר הרבה לילות שקטים ומלאים בשינה עריבה ליולדת ולתחינוק/ת

אמא של אמר/ה...

וואו- מזל טוב...

גילוש אמר/ה...

וואווווווו
יוווווו

גיתית אמר/ה...

מזל טוב!! כמו כל הבלוג שלך - הוא המתיקות בהתגלמותה.

חוה אמר/ה...

יווווווווו מזל טוב!!!!!!!!!!!!!!!

נעה אמר/ה...

מזל טוב להולדת התינוקייק!

Tamar Shalem אמר/ה...

מזל טוב!!! הכינוי תינוקייק הוא גאוני

שירה אמר/ה...

זו מהממות שאין דוגמתה

טל אמר/ה...

יאאאאאאאא מזל טוב!!!
בטוחה שיהיה לכן מתוק מתוק מתוק (בקטע הכי טוב שיש) ביחד :)

Orli אמר/ה...

המתנה הכי שווה בעולם.
!

דפנה קפח מורג אמר/ה...

יאא מזל טוב ריגשת בטירוף

נטע ש אמר/ה...

מזל טוב פעמיים. אכן, ארגנת לך מתנת יומולדת נפלאה ומיוחדת. תהני אתה ותאפי לה (או לו) הרבה עוגות קינמון ושוקולד.

אנונימי אמר/ה...

משמח מאוד! מזל טוב :-) באמת נכנסתי בימים האחרונים כדי לראות אם עידכנת משהו..

לינדוש - כי עוגות זה לא רק טעם אמר/ה...

מזל טוב בובה ..

Aviv Gundani אמר/ה...

מזל טוב ליום הולדת ולהמתנה היקרה שהגיעה בזמן גדלו אותו/ה בנחת ושמחה אהבתי את המתכונים והרעיונות ממש נראה טעים יאמי....אביב

טושטוש אמר/ה...

ואוו, מזל טוב כפול ומכופל!
אני קוראת להנאתי ופתאום הלסת נפלה לי... דור ההמשך לבלוג נולד 3 >

נעמי אמר/ה...

מזל טוב!!!! בריאות ואושר! מכל העוגות בעולם אין כמו נישנוש מהאפרוח הפרטי....

Mor אמר/ה...

תודה רבה רבה רבה לכולם! מיונתן קייק וממני :-)

הוסף רשומת תגובה